NewLogo

טאי צ'י צ'ואן

טאי צ'י צ'ואן

גם אם חשבתם לרגע שזו מנה נהדרת במסעדה אסיאתית, אז תדעו שלא בדיוק. טאי צ'י צ'ואן היא אומנות לחימה מאוד פופולרית ברחבי העולם, מיליונים עוסקים בה.
מעבר להיותה חלק ממשפחת אומניות הלחימה והיא נותנת כלים להתמודד במצבי הגנה עצמית, היא אולי הפעילות הבריאות ביותר לגוף ולנפש.

גלגל החיים של הטאי צ'י

היא התחילה כאומנות לחימה של ממש שפותחה בקפידה רבה כדי לתת כלי הגנה עצמית במצבי תקיפה. אך עם השנים היא הפכה לרווחת מאוד בקרב אוכלוסיות שפשוט רוצות להנות.
כמו כל הנאה מענף ספורט, בין עם זה שילוב הקהילתיות, או ההורמונים הטובים המופרשים לאחר הפעילות הגופנית, או בין אם היתרונות בבריאות הנפש והורדת המתח, היא פשוט הפכה לפופולרית בקרב כל האוכלוסיות.

זה הכול בתנועה

אם במקורות של העם היהודי כבר היה ברור שלנוע זה לשפר את איכות החיים, הטאי צ'י לוקח את זה לקצה.
כל תנועה מותחלת מהרגליים ומונעת דרך מרכז הכובד. התודעה למרכז הכובד והכרת יכולת שיווי המשקל משפרת את היציבות משמעותית.

התנועה התמידית משלבת בתוכה נשימות ומדיטציה ותורמת מאוד לזרימת הדם, לתפקוד המערכות הפנימיות וגם לחילוף חומרים בריא.

טאי צ'י

מה ההבדל בין טאי צ'י לצ'יקונג?

שתיהן מבוססות על אותה התורה, פשוט הטאי צ'י היא חלק מתורת הצ'יקונג, הן לא מאוד שונות במהות שלהם, השוני בא לידי ביטוי בטכניקה.
שתיהן שמות דגש על התודעה ועל נשימות תוך כדי תנועה.

מתי כדאי להתחיל לתרגל?

הזמן הטוב ביותר להתחיל הוא בילדות, כך ניתן להשריש את כל הטכניקות ולתרגל אותן לאורך החיים.
בין אם הילד מתעניין בכדורגל, גלישה או טניס, שילוב טאי צ'י צ'ואן יכול רק להועיל ולשפר את היכולות שלו בענפי ספורט אחרים, בלימודים וגם מבחינת ביטחון וקשרים חברתיים.
אם לא התחלתם בילדות, מומלץ פשוט להתחיל. אתם תקבלו את הטכניקות ואת התורה כולה ותקבלו כלים לתרגול עצמי או תרגול בקבוצה שיאפשרו לכם לשמר את התחושות הטובות שתרגישו כתוצאה מתרגול טאי צ'י.

איך נראה אימון טאי צ'י צ'ואן?

בדרך כלל האימון יהיה בקבוצה של מספר משתתפים או באחד על אחד, לפי דרישה. המדריך עומד בראש הקבוצה ומציג את התנועות, תוך כדי הוא מסביר בהסבר פשוט, קצר וקולע כיצד לבצע אותן, הן מבחינת העברת המשקל והן מבחינת הנשימות.

היופי באומנות הלחימה הוא שאתם לא מרגישים אולי בדופק גבוה מאוד, או זיעה מרובה, או אנדרנלין גבוה וריגוש, ההיפך, אתם תוך כדי האימון נינוחים, מרוכזים בכל תנועה שהגוף שלכם עושה, קשובים לגוף שלכם, למדים אותו.
אם אתם שואלים את עצמכם אז התנועתיות המרובה במהלך השיעור שורפת קלוריות, ממלאת אתכם בתחושה הנעימה ובהורמונים הטובים שגם ריצה או קרב מגע ממלאים אתכם, רק הפעם אתם שמים את הגוף שלכם במרכז ושומרים עליו תוך כדי.

אם אתם מרגישים עמוסים, לחוצים, עייפים ושחוקים, כנראה שטאי צ'י ישפר את ההרגשה שלכם, ימלא אתכם באנרגיות ויעזור לכם להתמודד עם אתגרי העולם המערבי שנמצאים תמיד בקרבנו.

טאי צי צואן מציעה לא רק פיתוח גופני אלא גם רוחני, המשלב בין עולמות המודעות, הריפוי והשלווה. הוא מהווה גישה מקיפה לשיפור איכות החיים, על ידי חיזוק הגוף, הנפש והרוח.
דרך התרגול המתמיד, מתרגלי טאי צ'י לומדים להקשיב לגופם, לנשום בצורה נכונה ולזרום עם האנרגיה הטבעית של החיים. התרגול מאפשר חוויה של שחרור מתחים, גמישות מוגברת, ושיפור במערכת החיסונית ובתפקודי הגוף השונים. יתרון נוסף הוא בכך שהטאי צ'י מתאימה לכל אחד, ללא תלות בגיל או ברמת כושר גופני קודמת, מה שהופך אותה לפעילות אידיאלית לכל מי שמחפש דרך לחיות חיים בריאים יותר.
בעידן בו החיים המודרניים טומנים בחובם לחצים ואתגרים רבים, הטאי צ'י מספקת מענה יעיל ומרגיע, מאפשרת למצוא את האיזון הנכסף ולחוות רוגע פנימי עמוק.

שתף ב:

טאי צ'י צ'ואן

מאמרים נוספים:

לימוד טאי צ'י

לימוד טאי צ'י

טאי צ'י, שנתפס לעתים קרובות רק כאמנות לחימה, מחזיק במהות עמוקה יותר המשתלבת עם בריאות ושלווה נפשית. יוסי שר, בעל הרקע הנרחב של 30 שנה

קרא עוד »
טאי צ'י מודיעין

טאי צ'י מודיעין

אומנות לחימה סינית עתיקה הידועה ביתרונות הבריאותיים והנפשיים שלה, הטאי צ'י הופכת לתרגול מעשיר עוד יותר כאשר היא מתבצעת בנוף השליו ומעורר ההשראה של מודיעין.

קרא עוד »
התחל/י שיחת וואטספ
צריכים
הי, איך אפשר לעזור?