NewLogo

מה זה טאי צ'י?

מה זה טאי צ'י?

כולם יודעים מה זה טאי צ'י – זאת אומנות לחימה, אך לא הרבה יודעים מה מקורה ובכלל מה המשמעות שלה בעולם אומנויות הלחימה.
אז איפה התפתחה שיטת הלחימה? מה היתרונות הגדולים שלה? למה כדאי לכם לשקול בריאותית לשלב אותה? מזמינים אתכם לפגישת הכרות קצרה עם טאי צ'י.

מקור שיטת הלחימה

למי שמתעניין ורצה להבין מה זה טאי צ'י, אז המקור עצמו לא ידוע בצורה וודאית, אך הסברה הרווחת היא שאומנות הלחימה הגיעה מסין.
הסברה היא שהשיטה נוצרה מתוך שילוב של מספר אומנויות לחימה, אי שם במאה ה-16.
תרגום מילולי של טאי צ'י מעיד על סממנים של הגנה עצמית כבר במקורה. "האגרוף העילאי" או "אגרוף חסר גבולות" הם הפרשנות של שמה של שיטת הלחימה.

המהות העיקרית שלה היא לתרגל זרימה של תנועות במודעות ללא הפעלת כוח. המטרה העיקרית היא לשחרר את הגוף, למקד את המחשבה, להיות מאוזנים ומוכנים.
השיטה מתמקדת ביכולת לנטרל מתקפה ברכות, להימנע ממצב של כוח מול כוח ולייצר עמדת יתרון דרך התחמקות וחתירה לעמדה נוחה יותר.

היתרונות הגדולים של טאי צ'י

מכירים את הסצנה בסרטים שבה רואים זוג מבוגר מתרגל אומנות זו? לא סתם זו אמנות לחימה עם יחסי ציבור טובים, היא באמת בריאה לגוף ולנפש ומחקרים מוכיחים זאת.

אמנות הלחימה הנהדרת מונעת מחלות, מורידה לחצים ושומרת על הגוף מפני פציעות לעומת אומנויות אחרות שעלולות לגרום לשחיקה ופציעות.
מתוך כך שאנשי מקצוע מעולם הרפואה ממליצים עליה מאוד, היא הפכה לאמנות הלחימה הפופולרית ביותר ולא בכדי.

גמישות וחיזוק שרירי הליבה

התנועות אותם תתרגלו במסגרת אומנות הלחימה הנהדרת הזו יחזקו את שרירי הליבה שלכם, יגבירו את התנועתיות שלכם ואת גמישות השרירים.
היופי בה הוא החשיבה על כל הגוף כשלם, כל הפרטים הקטנים, אין עוד אומנות ששמה דגש כה גדול על נשימות בכל תנועה, בחשיבה מודעת ובמלאכת מחשבת.

אז אם אתם שואלים את עצמכם מה זה טאי צ'י, היא הרבה מעבר לאומנות לחימה, היא דרך חיים. מהסיבה ששימוש בטכניקות התנועה טומנת בתוכה מחשבה מעמיקה היא תשפר את הריכוז שלכם, את החוזק והחוסן הנפשי שלכם.

למי מתאים הטאי צ'י?

התשובה היא חד משמעית, לכולם. ללא קשר לניסיון קודם, ליכולת גופנית או כל דבר אחר. אם יש אומנות לחימה שיכולה להטיב אתכם זו הטאי צ'י.
אצל ילדים היא תחזק ביטחון עצמי וביטחון פיזי, אצל מבוגרים היא תקל על ההתמודדות עם העומס הנפשי הקשה ותשחרר אותם.
אצל קהל הגיל השלישי היא תשמור על הליבה, תחזק את המערכת החיסונית ותשרה הרבה רוגע.
כמובן שזה אינדיבידואלי וכל אחד לוקח את זה אחרת, אבל בטוח שהתרגול יטיב איתכם, לא משנה מה הגיל או המין שלכם.

חשוב לעבוד עם הדרכה מקצועית, כזו שתלמד אתכם את היסודות ואת הטכניקות הטובות ביותר.
המדריך יצטרך להתאים את עצמו ואת האימונים לקהל המתאמנים ולהסביר להם תחילה מה זה טאי צ'י, אם מדובר בהעדפות האישיות או ביכולות הפיזיות.
עם התרגול ועם הזמן תמיד חל שיפור ואפשר לפרוץ גבולות חדשים, כל היופי בטאי צ'י שזה פשוט קורה מהשיעור הראשון, תבואו, תתמכרו ותבינו.

 

שתף ב:

מה זה טאי צ'י

מאמרים נוספים:

לימוד טאי צ'י

לימוד טאי צ'י

טאי צ'י, שנתפס לעתים קרובות רק כאמנות לחימה, מחזיק במהות עמוקה יותר המשתלבת עם בריאות ושלווה נפשית. יוסי שר, בעל הרקע הנרחב של 30 שנה

קרא עוד »
טאי צ'י מודיעין

טאי צ'י מודיעין

אומנות לחימה סינית עתיקה הידועה ביתרונות הבריאותיים והנפשיים שלה, הטאי צ'י הופכת לתרגול מעשיר עוד יותר כאשר היא מתבצעת בנוף השליו ומעורר ההשראה של מודיעין.

קרא עוד »
התחל/י שיחת וואטספ
צריכים
הי, איך אפשר לעזור?